gravat

   

Reconeixement de l'estampa Què és el gravat calcogràfic - Com es reconeix un gravat - L'estampa - Traços característics de cada tècnica - La justificació de tiratge - La numeració Tècniques de gravat calcogràfic - L'aiguafort - L'aiguatinta - L'aiguatinta al sucre - El vernís tou - El gofrat o estampat en sec - La punta seca - La manera negra o mezzotinto - El burí - L'échoppe - Les ruletes - El puntejat - El fotogravat calcogràfic- L'estampació Materials emprats en gravat - Les planxes - Els productes - Les eines - Els papers - Les tintes - El tórcul - Referència - Història cronològica del gravat - Glossari de gravat calcogràfic - Diccionari de taller multilingual - Bibliografia - Notícies -Enllaços.

 

return

Historia cronologica de l'imatge impresa
   
 

mantegna

Andrea Mantegna Bacchanale au Silène detall buri i punta seca

 

punta

Master of the Housebook detall punta seca

 

aiguafort

Jacques Callot Aiguafort

 

 

 

color

Jacques Christophe le Blond estempació a colors


1400 decoració amb aiguafort d'armadures i joies


1450 primers gravats calcogràfics alemanys


1460 es popularitza el gravat a punts clivellats cliblè


1460 A. Mantegna, pintor i gravador, fa un gravat de reproducció pictòrica


1470 Pollaiuolo fa la Batalla deis homes nusos burí


1480 primers gravats a la punta seca Master of hausbuch


1483 primers aiguaforts amb planxes de coure


1485 Urs Graf fa el primer aiguafort datat


1500 primer aiguafort amb relleu fet a França


1510 es comen~a a treballar el gravat a punta seca


1548 comença la venda comercial de gravats a Ambers obra gràfica


1620 Benedetto Castiglione inventa el vernís tou


1624 ludwig von Seghers inventa el procés del mezzotinto i experimenta el gravat a color


1630 Van Dyck fa una serie de retrats a l'aiguafort


1633 Jacques Callot, primers aiguaforts amb mossegades subcesives


1640 Siegen inventa el gravat a la manera negra


1645 Abraham Bosse escriu el seu tractat sobre el gravat


1650 Rembrant utilitza el gravat com a mitjà d'expressió en una combinació d'aiguafort i de punta seca


1651 Gravats a color entintats a la poupée


1710 Jean Georges Wille inventa la tècnica de reproducció per mitjà de punts per tal d'obtenir més precisió a l'hora de copiar una pintura


1719 Jacques Christophe le Blond patenta el procés d'estampació amb els tres colors primaris


1720 Piranesi fa tres mil aiguaforts de gran format titulats Le prigioni


1739 es comencen a popularitzar les reproduccions d'obres d'art


1768 Jean Baptiste le Prince inventa I'aiguatinta


1795 primer tòrcul totalment metàl.lic, construït a Anglaterra


1799 Goya, mestre de I'aiguatinta, fa Los caprichos, que combina amb la tècnica de I'aiguafort


1801 Lebron fa un gravat a tres tintes


1800 paper es comencen a fer bisells als


1810 primers gravats amb acer per a il-lustrar llibres


1826 Niepce inventa la fotografia i el fotogravat


1820 es comencen a utilitzar els gravats sobre acer


1825 W. Blake treballa l' aiguafort amb relleu il-luminat a mà


1850 s'utilitzen tintes d'impressió transparents


1855 Poitevin descobreix la sensibilitat a la lIum de la gelatina bicromada


1858 heliogravat de Talbot


1870 s'utilitza el fotogravat per primera vegada


1870 Max lieberman popularitza l' aiguafort a Alemanya


1875 primeres planxes de coure acerades gravat calcogràfic


1880 s'inventa la retlcula (trama) per a la reproducció fotomecànica


1930 Pablo Picasso combina a Suite Vollard I'ús de I'aiguafort, I'aiguatinta i la punta seca


1930 s'utilitza per primer cop el fotogravat per la reproducció d'obres d'art


1940 Max Ernst posa de moda el collage en el gravat calcogràfic


1945 primers gravats amb roll-up per S.W.Hayter gravat calcogràfic


1950 Henri Goetz i Joan Miró comencen a experimentar el gravat al carborúndum


1953 Rolf Nesch treballa el gravat soldant planxes a la seva obra Dama negra

  mail Patrocinadors
art print residence
  estampes
  mail email next
© Tots els drets reservats Pilar Lloret & Jordi i Milena Rosés