gravat

  estampacio

Reconeixement de l'estampa Què és el gravat calcogràfic - Com es reconeix un gravat - L'estampa - Traços característics de cada tècnica - La justificació de tiratge - La numeració Tècniques de gravat calcogràfic - L'aiguafort - L'aiguatinta - L'aiguatinta al sucre - El vernís tou - El gofrat o estampat en sec - La punta seca - La manera negra o mezzotinto - El burí - L'échoppe - Les ruletes - El puntejat - El fotogravat calcogràfic- L'estampació Materials emprats en gravat - Les planxes - Els papers - Les tintes - Referència - Història cronològica del gravat - Glossari de gravat calcogràfic - Diccionari de taller multilingual - Bibliografia - Notícies -Enllaços.

 

return

L'estampa
petxada

petjada
marca que deixa la planxa a sobre el paper al passar-la pel tòrcul, delimitant la imatge

 

 

 

marge

 

marge
Són els laterals del paper que emmarquen el gravat

marge perdut, a sang o sense marge
És quant a lhora d’estampar, la planxa és més grossa que el paper i la imatge no queda emmarcada en el paper per l’efecte de la petjada

 

 

 

 

 

 

 

edició
Sèrie d’estampes limitades i numerades obtingudes a partir de l’estampació d’una planxa i un cop estampades es procedeix a la destrucció de la planxa
  Patrocinadors
art print residence
estampes
  email mail next
© Tots els drets reservats Pilar Lloret & Jordi i Milena Rosés